АМК „Бачка“: Стигла су прва признања

amk backa

Упоредо с обуком кандидата, почела је са радом сервисна радионица за поправку возила која је организована у кругу АМД „Бачка“ (данас Ауто-мото клуб Бачка) у скромним радним и техничким условима.


Била је то мала зграда (на месту где је данас Технички преглед за возила АМК „Бачка“), с отвореним механичарским каналом и радионицом у коју није могло да уђе путничко возило.

Техничко особље у првој декади постојања друштва било је: мајстор Никола Бајлов (почео радити 1956.), мајстор-инструктор Иван Клајнхамер (1957.), Ђорђе-Ђока Продановић (1957.), Никола Јонаш (1958.), Милан Пољански (1958.), ученик Јован Јанко Чех (1959.), Јурај-Ђура Пуцовски (1962.), Ратко Мајкић (1964.), Срба Бороцки (1964.), Ранко Боровница (1965.), Милан Јовић (1965.).

Од административног особља радили су: секретар Младен Шијаков (1956.), благајник Урош Крстић (1956.), Радојка Радић (1962.), а председници Управног одбора Александар Божинов (1956-1960.), Урош Алимпић (1960-1962.) и Боно Стојанов (1962-1966.).

Почетком шездесетих година, 1961. године, АМД „Бачка“ је купила два нова Фиата (популарне „Фиће“), а новог „жутог Фићу“ Друштво је добило на поклон од АМС Србије, као сервисно возило, за Службу „Помоћи и информације“ на путу.

Оснивањем АМД „Бачка“, створена је активна сарадња са свим друштвено-политичким чиниоцима, који се баве саобраћајно-техничким просвећивањем и подизањем опште техничке културе у нашој и у општинама Бач, Бачки Петровац и Вуковар.

Посебни резултати остварени са општинским Фондом за безбедност саобраћаја, органима унутрашњих послова, васпитно-образовним установама, и наравно, са својим оснивачем, Народном техником.

АМД „Бачка“ од првих дана оснивања, постало је место окупљања аутомобилиста, мотоциклиста, аутомеханичара и других заљубљеника у ауто-мото технику и спорт. То је имало за последицу формирање Комисије за ауто-мото спорт у оквиру АМД „Бачка“, а за првог председника изабран је Стево Пандуров.

Организована су два такмичења мотоциклиста, поводом Дана младости, 25. маја и Дана ослобођења Бачке Паланке, 20. октобра 1964. Ученици основних школа се такмиче у вожњи – спретности на мопедима до 50 ццм, а сениори на моторима од 125 250 ццм.

Када је реч о такмичењу аутомобилиста, екипа АМД „Бачка“, поводом Дана борца и Дана устанка, учествује на првом ауто-релију „Сутјеска 1964“, који ће постати традиционално рели такмичење. Такође, и следеће 1965, за Дан ослобођења Бачке Паланке, АМД „Бачка“, организује мотоциклистичке кружне уличне трке у нашем граду у класи 50, 125, 175 и 200 ццм у свим старосним категоријама, од основаца, преко омладинаца до сениора.

Ево, у тим и таквим околностима, које су биле више него скромне, пре свега у техничком погледу, захтевале су од упослених и чланова УО, максимално ангажовање и ентузијазам на остваривању постављених друштвених задатака у области безбедности у саобраћају.

Ниједна грана послератног друштвеног развоја, није забележила тако брз и свеобухватан напредак, као аутомобилизам и мотоциклизам, у чему посебну улогу је имало Ауто-мото друштво „Бачка“ из нашег града.

За успешно остваривање планских задатака у оквиру постављених друштвених задатака из области саобраћајано техничке културе, ауто-мото спорта, масовности и економских резултата, АМД „Бачка“, иако млада друштвена организација, у првој декади свог постојања (1956-1966. године) добило је следећа признања:

  • 1956. године – Медаља АМС Југославије и признање АМС Србије;
  • 1963. – Признање АМС Србије за успешан рад на развоју аутомобилизма и мотоциклизма;
  • 1964. – Признање АМС Србије и АМС Војводине за успешан рад на развоју ауто мото спорта;
  • 1965. – Захвалница Осигуравајућег завода Бачка Паланка, за брзо и ефикасно решење штете, које су настале изливањем реке Дунав.
Тхис ентрy wас постед ин . Боокмарк тхе пермалинк.