Једна од најгорих ствари која може да се деси у вожњи јесте да се аутомобил поквари на путу, али постоје начини да ову ситуацију спречите. Ово су најчешће кварови код бензинаца и дизелаша који се дешавају у вожњи,
Шта можете да очекујете као власници новијих бензинских и дизел возила? Углавном, безбрижно путовање до одредишта. Ипак, понекад то није случај, јер може доћи до квара на путу.
Код „дизелаша“ које покрећу мотори са Еуро 5 и 6 нормом издувних гасова, често ће се јавити проблеми са ЕГР вентилом за рециркулацију издувних гасова, као и са АдБлуе резервоаром, односно раствором урее. Оба ова проблема утичу на губитак снаге и ради се о компонентама које обрађују издувне гасове.
Још један потенцијални проблем код дизела су дизне, а са новим генерацијама нема правила, некада престану са радом на 60.000 км, а код истог модела возила у другом случају направе 300.000 км без проблема. Велики проблем код ове групе делова је што често нису лагерски доступни и ценовно су доста велики и непланирани трошак, као и већ споменути делови који учествују у обради издувних гасова.
Што се бензинаца тиче, често ће нас на путу оставити високонапонски систем у виду бобине – тада остајемо без потребне варнице на свећицама, а губитком рада цилиндра више нема вожње на сигуран начин. Возила које покреће бензин, а посебно ако су у комбинацији са течним нафтним гасом, често могу да имају и квар бензинске пумпе у резервоару горива, као и код мотора са директним убризгавањем који користе пумпе високог притиска за убризгавање горива.
Бензин не делује као дизел са ефектом подмазивања. Такође, новији троцилиндарски бензински мотори често пате од неког од проблема на дистрибуцији с ланцем. Увек је пренос између брегасте осовине и коленастог вратила теже довести у равнотежу са три цилиндра, па неки материјали у том преносу убрзано троше, а често дође и до тренутка њиховог пуцања и потпуног отказивања.
У овим или сличним проблемима код дизелаша и бензинаца често ауто-дијагностика може да забележи одређену кодну грешку, која још увек неће укључити лампицу неисправности мотора, али ће у сервису бити видљиво да рачунар већ бележи да ти делови слабије функционишу.
Како преноси Ревија ХАК, очитане грешке са дијагностичким уређајем ће помоћи сервисеру да на време обавести возача да би ускоро могло да дође до отказивања неког кључног дела. Препорука је да се у склопу редовних прегледа и сервиса обави и ауто-дијагностика са дијагностичким уређајем како би се на време одрадила анализа. Тачније, да бисте знали да је неки кључни део у лошијем стању и да бисте имали времена да га поправите пре одласка на пут.