Пад продаје електричних аутомобила у Европи: Зашто се возачи враћају дизелашима?

Продаја Volkswagen-ових електричних возила у Европи опала је за скоро четвртину у прва три месеца ове године пошто су се потрошачи вратили на бензин.


Према најновијим финансијским подацима те компаније од 10. априла, продаја потпуно електричних возила опала је 24 одсто у Европи, док је продаја у Кини порасла 91 одсто у односу на претходну годину, преноси Euronews Србија.

Међутим, свеукупно, компанија је саопштила да је повећала испоруке возила за три одсто на 2,10 милиона возила, а главни покретачи су Кина, Јужна Америка и Северна Америка.

“Возила са моторима са унутрашњим сагоревањем порасла су за четири одсто на 1,97 милиона јединица, компензујући благи пад од три одсто на 136.400 потпуно електричних возила. У овом сегменту, снажан раст у Кини (+91 одсто) није у потпуности неутралисао пад у Европи (-24 одсто)”, наводи се у саопштењу компаније.

Како додају, од јануара до марта приметан је позитиван тренд пристиглих поруџбина за потпуно електрична возила у западној Европи.

“Више него дупло више потпуно електричних модела наручено је у односу на исти период прошле године (+154 одсто), тако да банка наруџби потпуно електричних возила тренутно износи око 160.000 возила”, наводи се у саопштењу компаније.

Зашто се Европљани враћају бензинцима?

У фебруару је Европски парламент изгласао усвајање новог закона о забрани продаје аутомобила на бензин и дизел од 2035. године.

Ново правило, део већих напора у борби против климатских промена у ЕУ, убрзаће прелазак блока на електрична возила.

Упркос томе, продаја електричних возила у Европи је опала у првом кварталу 2024. јер сектор и даље има изазове, као што су висока цена и недостатак инфраструктуре за пуњење, што је такође истакао Светски економски форум у недавном извештају.

“Недавни извештај Ернст & Yоунг указује на позитивне ефекте које су прописи, субвенције и подстицаји имали у смислу покретања усвајања…али чак и са субвенцијама, трошкови су и даље једна од највећих препрека за усвајање на масовном тржишту. У просеку електрична возила су за више од четвртину скупља од модела мотора са унутрашњим сагоревањем, међутим, с временом су њихови трошкови поседовања нижи – нешто чега купци аутомобила нису свесни”, наводи се у извештају Светског економског форума.

Светски економски форум је такође приметио како заостајање у изградњи инфраструктуре за пуњење електричних аутомобила и даље утиче на тржиште.

“Ernst & Young предвиђа да ће усвајање стати без значајних јавних мрежа брзих пуњача за оне који не могу да се пуне код куће или им је потребна допуна на дужим путовањима. То ће захтевати уклањање бирократије, бржа одобрења локалних власти и доступне мрежне везе из комуналних мрежа, каже Ernst & Young”, наводи се у извештају.