Одлазак легенде: Последњи примерак напустио фабрику

Ово је 158.065. примерак по реду, а последњи модел је Tatra 815-2 Terra који ће користити чешки ватрогасци.


Има продужену кабину, директно хлађени осмоцилиндрарни мотор T3-928 и користи торзиону суспензију на предњој осовини. Terra је представљена 2018. године за употребу у ватрогасним јединицама и војсци.

Tatra 815 је један од најпознатијих камиона овог бренда. Првобитно је дизајниран за војну употребу, а касније проширен на цивилну. Производња је почела 1983. године, након развоја и тестирања прототипа од 1970. године.

Постоје различити модели из ове серије, од 4×4 па до 12×12. Осим за гашење пожара, често се користи у грађевини, за сечу и друге тешке индустријске послове.

Различите војске такође користе Tatra 815 за логистику, иако су ту улогу касније преузели Tatra Force и Armax. Ова два, заједно са камионима као што су 163 Jamal и TERRN°1, потомци су модела 815.

Године 1986. Tatra је дебитовала на Pariz–Dakar релију, а можда најпознатији је био модел Puma, 4×4 камион који је формално означен као T 815-2 R55-16 и који је победио два пута.

“Tatra 815 је постала легенда”, рекао је Радомир Смолка, члан одбора Tatra-е за развој.

“Многа јединствена возила створена су у оквиру ове серије, и ушла у историју чешке аутомобилске индустрије, док су највећи успеси повезани са Tatrom 815”, додао је он.

“Ако упоредимо све Tatra серије, 815 је произведен у највише примерака. У питању је модел који је заиста постао икона бренда”, закључио је Смолка.